И Mercedes ще върне бутоните: просто са по-добри

Решението е подкрепено от данните на компанията

Мартин Дешев,
mercedes glc

Mercedes

Mercedes-Benz обръща курса си. След години на налагане на луксозни интериори, доминирани от сензорни екрани и гладки стъклени интерфейси, автомобилният производител обяви, че ще въведе отново физически бутони, „врътки“ и лостове в своите интериори, съобщава Autocar.

Първи ще са най-новите GLC SUV и CLA Shooting Brake EV. Причината? Данните показват, че шофьорите предпочитат физически контроли за често използвани функции, а сензорните дисплеи са се оказали разсейващи. Mercedes възстановява бутоните не като луксозна опция, а като необходимост.

Години наред автомобилните производители, включително Mercedes, са в надпревара за дигитализиране на шофирането, заменяйки бутоните с елегантни дисплеи. Предполагаше се, че клиентите желаят интерфейс, подобен на смартфон, но на практика този подход „всичко или нищо“ не успя да се хареса на много шофьори. Липсата на физическа връзка с основните функции на автомобила, като климатик или сила на звука на аудиото, остави мнозина да се чувстват откъснати и разочаровани.

Освен това тестовете за безопасност все повече показват, че тези цифрови интерфейси са опасно разсейване. За разлика от физическите бутони, които често могат да се управляват с усещане, без да се откъсва поглед от пътя, сензорните екрани принуждават шофьорите да отклонят вниманието си, за да видят и натиснат точно виртуален бутон. Тази моментна загуба на фокус, дори за секунда, може да бъде катастрофална. В резултат на това разпоредбите за безопасност започват да налагат връщането на физическите контроли за основни функции.

„Ще видите промяна, когато влезете от седана CLA в новия GLC, където връщаме копчетата, защото виждаме в данните, че те са  много важни за определени възрастови групи и населения. Затова ще предложим баланс между физически бутони и сензори и това е много важно за нас. Ръководим се от данните и виждаме кое се използва често и те ни показват, че физическите бутони са по-добри и затова ги връщаме“, казва Магнус Остберг, ръководител на софтуерната дивизия на Mercedes.

Данните на компанията показват и други разлики. Европейците предпочитат бутоните, но азиатците – дисплеите и гласовия контрол.

И най-вероятно компанията ще предлага повече бутони в големите голи – седани и SUV-ове, защото има повече място за тях. И освен това данните показват, че техните шофьори повече предпочитат бутони.

Mercedes се подготвя да предлага и повече изкуствен интелект в колите си. Азиатците вече много харесват такива услуги и ги искат. Европейците също постепенно започват да проявяват все по-голям интерес към тях.

коли автомобили бутони Mercedes